Perkamiausios

Informacija

Cinkas

Cinkas(Zinc). Kam jis reikalingas? Cinkas yra daugiau nei 200 fermentų sudėtinė dalis, DNR(deoksiribonukleo rūgštis) ir RNR(ribonukleino rūgštis) sudėtinė dalis. Taip pat jis būtinas augimui, sveikimui, kontroliuoja reprodukcinių hormonų gamybą, padeda efektyviau kovoti su stresu, palaiko embriono smegenų ir nervų sistemos sveiką vystymąsi, dalyvauja kaulų ir dantų formavime ir yra būtinas norint išlaikyti vešlius plaukus, taip pat šis mikroelementas būtinas energijos gamybai. Cinko nauda organizmui yra labai didelė.


Cinko nauda ir kuo naudingas cinkas organizmui?


Cinkas vaikams labai svarbus tuo, kad jo trūkstant lėtėja augimas, prastėja plaukų ir odos būklė, silpnėja imuninė sistema. Jei vaikams atsiranda noras laižyti metalinius daiktus ar suprastėja apetitas, labai gali būti, kad jiems yra cinko trūkumas organizme.
Kiek vaikams reikėtų gauti cinko su maistu ar maisto papildais? Rekomenduojama paros norma iki 8 metų amžiaus vaikams apie 5 mg, 9-18 metų amžiaus vaikams 7-10 mg cinko.


Cinkas vyrams taip pat nepaprastai svarbus. Jei vyro organizme trūksta cinko, mažėja vyriško hormono testosterono gamyba, o tai atsiliepia spermos gamybai ir jos kokybei. Todėl vyrai, kurių organizme trūksta mikroelemento cinko dažnai skundžiasi susilpnėjusiu libido. Cinkas svarbus vyrų prostatos sveikatai. Ne be reikalo iš visų kūno audinių, būtent, prostatoje yra didžiausia cinko koncentracija. Vyrams rekomenduojama paros norma cinko 10-15 mg.


Cinkas moterims ypač svarbus dar ir dėl to, kad jis laikomas grožio mikroelementu. Tai reiškia, kad cinko svarba odai, plaukams ir nagams labai didelė, todėl moterims kurios nori palaikyti vešlius plaukus, skaisčią odą ir gražius nagus, reikėtų pasirūpinti, kad cinko organizme netrūktų. Rekomenduojama cinko paros norma moterims 8 mg, nėščioms ir maitinančioms moterims 12-22 mg.


Cinkas padeda palaikyti imuninę sistemą, padeda apsisaugoti nuo toksinų ir kitų pašalinių medžiagų, kurios kelia grėsmę mūsų imuninei sistemai.


Cinkas laikomas natūralia peršalimo ir virusų, tokių kaip gripas ar koronavirusas apsaugos priemone. Daugybė atliktų mokslinių tyrimų rodo, kad pradėjus vartoti cinką per pirmąsias 24 valandas po infekcijos simptomų atsiradimo, gali sutrumpėti ligos trukmė arba palengvėja pati ligos eiga.


Cinko trūkumo požymiai: blogas kvapo ir skonio jutimas, dažnai pasikartojantys infekciniai susirgimai, balti rėželiai ant nagų, randai odoje (strijos), spuogai, riebi oda, sumažėjęs reproduktyvumas (sunku pastoti), polinkis į depresiją, prastas apetitas, blyški oda, slenkantys plaukai.


Cinko papildas ar maistas, iš ko gaunate šio svarbaus mikroelemento nesvarbu, svarbu jo gauti pakankamai. Cinko paros normos diapazonas priklausomai nuo lyties ir amžiaus ir yra 5-20 mg.


Toksiškumas. Cinko dozė, jei vartojama didesnė nei 2 g, gali sukelti virškinimo trakto sudirginimą, vėmimą, anemiją, augimo sulėtėjimą, pakitusį apetitą, kūno sustingimą. Pavyzdžiui, vieno tyrimo metu, cinkas buvo skiriamas kelerius metus iš eilės pacientams dozėmis, kurios 10 kartų viršijo rekomenduojamą maksimalią paros dozę, tačiau jokių pašalinių efektų nepastebėta.


Cinkas maiste. Rekomenduojami maisto produktai turintys daugiausiai cinko: austrės, imbiero šaknis, pekano riešutai, džiovinti skalldyti žirniai, juodalopė menkė, žali žirneliai, krevėtės, braziliški riešutai, kiaušinio trynys, žemės riešutai, migdolai, avižos, rugiai.


Cinko įsisavinimas. Arba kas tie padėjėjai padedantys geriau įsisavinti cinką: skrandžio rūgštis, vitaminas A, vitaminas E, vitaminas B6, magnis, kalcis ir fosforas.


Vagys. Arba kas trukdo cinko įsisavinimui: fitatai(kviečiai), oksalatai(špinatai, rabarbarai), varis, didelė kalcio dozė, cukraus perteklius organizme, mažas baltymų suvartojimas, nuolatinis stresas. Didelis priešas yra alkoholis, jis mažina cinko absorbciją.


Cinko papildai turi skirtingas formas. Geriausiai pasisavinamas cinko chelatas su amino rūgštimis, o pavyzdžiui cinko gliukonatas ar cinko pikolinatas yra geriau absorbuojami, nei cinko sulfatas arba cinko oksidas.


NeoLife cinkas įeina į šioje kategorijoje žemiau nurodytus NeoLife maisto papildus. O daugiausiai bioaktyvaus cinko savo sudėtyje turi NeoLife „Chelated Zinc“ (chelatinis cinkas) mineralinis maisto papildas.

Cinkas 

Prekių 9 kategorijoje